NISSAN 200SX - den var et meget almindeligt syn på engelske og japanske veje, altså lige indtil drifterne begyndte at skrue i dem. Hvis du kan finde en 200sx om bare fem/seks år, der ikke har kørt drift, så kan vi kun sige én ting - køb!
Lige nu er de måske ikke mere værd end, at du får dem smidt i nakken, men bare vent. Om 10-15 år vil bilerne på denne liste være som at finde guld på gaden, hvis du da har én – eller måske flere – af dem holdende i garagen.
Golf IV GTI kører stadig rundt på hvert et gadehjørne, men hvad med den dag, hvor rusten har sat i meget mere end blot grebet til bagklappen? Måske du så vil fortryde, at du solgte dit ekstremt fine eksemplar videre til en knægt på 18, der alligevel bare brændte turboen af. Eller hvad med BMW E36 – treserien alle kalder 3-tyrker og kebab-ekspres.
Ak ja, man skal ikke græde over spildt mælk, med mindre det potientielt kan blive til guld. Her er 10 biler, du stadig kan købe på et overkommeligt budget, men hvor antallet af fine eksemplarer er kraftigt på retur. Alle bliver de højst sandsynlig en god slat skejsere værd en dag.
NISSAN 300ZX – aldrig lige så populær som Silva, men en 3-liters V6 med turbo og manuelt gear er et sikkert investeringsobjekt
Skoda Octavia RS Mk. I – Bliver aldrig lige så dyr som en Golf i indkøb og får heller ikke samme prisskilt i fremtiden, men det er ikke meget ved siden af for den turbodrevne tjekke med 180 heste
VW Lupo GTI – Den lille øko-vogn fik sig også et GTI-emblem. Og det skal du holde øje med! Finder du en Lupo med 1.6 16v-maskine er det bare om at købe, den kan du i hvert fald sagtens tjene på at have holdende i et par år
NISSAN 200SX – den var et meget almindeligt syn på engelske og japanske veje, altså lige indtil drifterne begyndte at skrue i dem. Hvis du kan finde en 200sx om bare fem/seks år, der ikke har kørt drift, så kan vi kun sige én ting – køb!
RENAULT CLIO 182 – Vi har lige fundet en vinder af vores Clio RS 200, men 182’eren er mindst lige så sjovt legetøj
Du skal have enden 318iS eller de seks cylindrede – hvis du kan finde sådan en svend, der om femten år ikke rustet væk i kebabfedt, så er du en meget heldig mand
Ford Focus RS Mk. I – den første Focus RS er stadig forholdsvis billig, men bliver aldrig kedelig med sine 215 hk fra den 2-liters turbobenziner
MAZDA MX-5 NA – der er sindssygt mange af dem, hvilket også vil holde værdien nede et godt stykke tid endnu, men om femten år er der nok kun de ekstremt velholdte tilbage. Hold dig fra 1.8’eren
VW Golf Mk. IV GTI – Bilen alt for mange unge knægte har kneppet sig igennem som mekanikerlærlinge. Men kan du finde en turbo-golf, der står urørt, om et par år, så kan du godt smile en smule på vej til banken