Annonce:

10 af de mest syrede stationcars i historien

VW Corrado VR6 Magnum

Bilbyggeren Marold Automobil GmbH ombyggede to Corrado’er for Volkswagen i 1989 som et led i modellens udvikling. VW’s bestyrelse havde ikke lyst til at sætte den i produktion, så Marold satte bilerne og de tilhørende tegninger til salg for 3,2 mio. DM. Det lykkedes ikke at finde en køber.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Pontiac Firebird Trans Am Kammback

I starten af 1970’erne overvejede General Motors at bygge en stationcarudgave af Camaro, men den blev aldrig til noget. I 1978 fulgte de op med to konceptbiler baseret på Pontiac Firebird – coupeén med den berømte ørn på fronthjelmen. Den blev så heller ikke til noget…

Porsche 944 DP Cargo

Fra 1988-2003 ombyggede tyske DP Motorsport syv stk. Porsche 944 til den stationcarudgave, som Porsche måske selv burde have bygget? Med lette glasfiberpaneler og ændringer i rørgitterchasisset er 944 Cargo ifølge skaberen stivere end standardbilen.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

Reliant Scimitar GTE

Scimitar var en 3-dørs shooting brake med stor bagklap, der blev bygget 1968-90. Den havde Ford V6-motor og karrosseri i glasfiber, og bilen på billedet er en af de sidste byggede. Den har 2,9-liters V6-motor fra Ford Scorpio.


Annonce:

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler