Yaris GR Sport er en hot hatch uden muskler – men….

Når det regner på præsten, drypper det på degnen. Eller det vil Toyota i hvert fald gerne have, når det kommer til den Yaris GR Sport

Og indrømmet, det kører for japanerne. Den nye Supra holder lige om hjørnet og Yaris GRMN er en super underholdende lommeraket med 212 hestekræfter. Men nu trækker Toyota MN, Masters Of Nürnburgring, ud af ligningen, så Gazoo Racing kan blandes med hybridteknologi.

Navnet Yaris GR Sport dækker således over en Yaris med 1.5 liters benzin-motor tilsat hjælpestrøm. Den samlet ydelse er 99 hestekræfter. Men hvor kompressorklumpen fra GRMN mangler, har Toyota løftet mange andre dele fra GRMN over i GR Sport.

LÆS OGSÅ: Den store benzintest: Hvad skal du hælde i tanken, V-Power eller OK 100?

Det indkluderer Sachs Performance-undervognen, der gør bilen 11 millimeter lavere end den almindelige Yaris og de 17″ aluminiumsfælge svøbt i Bridgestone Potenza RE50 205/45-gummi, som GRMN også kører på.  Røde og sorte stafferinger samt en tagspoiler er også med i GR Sport-pakken.

GR-kabinen har også ladet sig inspirere af GRMN. Det er således både sportsæder og et sportligt læderrat, som faktisk er hentet fra GT86.

LÆS OGSÅ: Læserbil – Mød Kristians vilde Overkill Cupra

De 99 hestekræfter behøves dog ikke være noget dårligt tegn. Vi skal da også have fat i et sæt GR Sport-nøgler, når bilen kommer til Danmark i 2019, før vi lader nogen endelig dom falde.

Der er endnu ikke danske priser på Yaris GR Sport.

Klik frem og tilbage på pilene