Rullende reklamesøjler

Vi bliver hele tiden bombarderet med nye, spændende og innovative reklamer. På gaden, i vores postkasser (medmindre vi aktivt takker nej, selvfølgelig) og i trafikken. Reklamer findes i 1.000 afskygninger, og er meget mere end bare dem, man ser på skilte i bybilledet eller i tilbudsavisen fra Bilka.

GOD REKLAME
Skilte og reklamer har eksisteret siden tidernes morgen. Men ligesom det er med det meste, er reklamer også blevet nytænkt og reformeret mange gange, og i dag er der reklamer stort set alle vegne. Og uanset hvor lidt du tror, du lader dig påvirke af gode tilbud, så planter reklamerne alligevel et lille frø i din underbevidsthed, der kan resultere i, at du pludselig står i Elgiganten og venter på dit nye fladskærms TV, selvom at det du i forvejen har egentlig ikke fejler noget.

REKLAMER I BILINDUSTRIEN
Også når det gælder biler, er der reklamer overalt. Specielt til bilmesser er reklamerne svære at komme uden om. Og selvom man måske skulle tro, at der skulle nye midler til, så kan man næppe finde en bod eller en stand på f.eks. DHB, der ikke er i besiddelse af mindst et (og ofte flere) skilte. Vi har talt med firmaet Skiltex, der er blandt de største af sin slags i Danmark, og her kender de alt til de store messebegivenheder.

”For os er diverse messer lig med højsæson – og det gælder også bilmesserne. Alle skal have skilte til deres boder, og vi mærker massiv interesse for vores skilte i månederne op til en stor messe løber af stablen. Og det gør de jo mere eller mindre hele tiden. Så selvom det at reklamere via skilte er meget gammeldags, er det bestemt ikke gået af mode”, udtaler Skiltex.

boosted_nytbanner-600x116

DET HANDLER OM PENGE
Udover skilte, så vil man til bilmesser også se biler, der er pakket ind i folie. Det er ikke for at skåne lakken for sollys og fedtfingre, men derimod ligeledes med henblik på at reklamere og trænge ind i din underbevidsthed. For ja, du ved da godt, hvordan den ny Audi R8 ser ud, men hvis ikke du lige brænder inde med de 3.5 mio., som sådan en koster, så kan det måske være, at en af de andre modeller fra Audi kunne have din interesse.

Og så er det jo meget fedt, at du har ”Audi Motorsport” printet ind i underbevidstheden, fra da du stod og savlede over den folieindpakkede V10-racer, der er selveste Tom K. værdig.

Du kan faktisk selv tjene penge, hvis du vil lade din bil agere rullende reklamesøjle. Præcist hvor meget du kan score er meget forskelligt og handler i høj grad om din villighed til at gå på kompromis med din bils udseende. For det er jo nok dybest set de færreste, der er fuldstændig ligeglade.

Men er du det, så er det ikke ualmindeligt, at firmaer gerne spæder lidt i sparegrisen til dig. Enten i form af god, dansk mønt eller i form af sponsorgaver, fribilletter, gavekort osv. Det er alt sammen et spørgsmål om forhandling.

 

Klik frem og tilbage på pilene

Smid en kommentar