O.CT TUNING kompressorfodrer 800-hestes Lambo Huracán

Da Ferrari i 2002 kom med deres Enzo-model skreg alle motorjournalister i munden på hinanden, at den ville være den sidste af sin slags – den sidste superbil. Med Ferrari Enzo ville motorer med 12 cylindre få den værdige afsked, alle forventede ville overgå den. Det samme med betegnelsen “superbil” Og hvad skete der? Det absolut modsatte – bilfabrikkerne gik amok i kapløbet om, hvem der havde det største vedhæng, hvem kunne producere flest hestekræfter. Hyperbilerne kom til, og en Ferrari kan stadig fås med V12’er.

boosted_nytbanner-600x116

Sideløbende med 1.200 hestekræfter fra en W16 i Bugatti Veyron, de 950 hestekræfter i La Ferrari (med V12’er), de 903 hk i McLaren P1 V8, og vi kunne blive ved, er det nemlig også blevet særdeles populært for tunerfirmaer at fifle med de i forvejen latterligt hurtige superbiler. Det har O.CT TUNING i hvert fald gjort med Lamborghini Huracán, vis 5.2-liters V10 sugemotor de har udstyret med en kompressor, der hæver effekt fra skræmmende 610 hypper og 560 Nm til mastodontiske 805 hestekræfter og 810 Nm.

0 til 100 bliver til verdens hurtigste leg overstået på 2,5 sekunder. 200 km/t nås på blot 8,3 sekunder. Hvis nogen nogensinde skulle våge at prøve kræfter med det, så ligger topfarten nu et sted godt over 325 km/t.

Klik og se bæstet i galleriet herunder

Klik frem og tilbage på pilene

Smid en kommentar