E92 M3 genfødt i G-Power-trim: 330 km/t på toppen i GT2 S Hurricane

g-power-m3-gt2-s-hurricane-1

Nogle M-puritanere rynkede noget på næsen, da BMW gik fra 8 NA-cylindre til 6 med turbotryk – nu trøster G-Power

Mere end en BMW-entusiast måtte tælle ti, da München-fabrikkens M-afdeling skar to cylindre ud af den naturligt aspirerede motorblok i M3-modellen, tilføjede ikke bare én men to turboer og reducerede slagvolumen med 1.000 kubik.

Til dem, der stadig ikke har affundet sig med, at den turboladet rækkersekser, F80 M3, er toppen af det officelle 3’er-program, har G-Power heldigvis en løsning.

Den er døbt GT2 S Hurricane og bygger på en BMW E92 M3 med en komplet ombygget V8’er parret med en fuldfed kompressor. Det betyder en næsten total udskiftning af samtlige interne dele i motoren, en forøgelse af slagvolumen til 4.5 liter og i alt 710 hestekræfter og 650 newtonmeter.

Det er mildt sagt skræmende meget mere end de 420 hestekræfter, som BMW selv kunne tilbyde sine kunder. Ja, selv i den absolutte top-variant måtte de mest hardcore M3-købere tage til takke med 450 hestekræfter fra 4.4 liters slagvolumen i M3 GTS.

SÅ HURTIG ER DEN
Den ekstreme ekstra potens, der bedst tåler sammenligning med bodybuilders ustyrlige steroidmisbrug, sender GT2 S Hurricane fra 0 til 200 km/t på bare 9,8 sekunder og til en topfart på 330 km/t.

For at sende det sidst skud kreatin i baghjulene på den mægtige V8’er kan G-Power-kunder krydse af, at deres M3 skal udstyres med et hærdebredt kulfiber widebody-kit. Og det vil de fleste nok gerne have.

For der skal altså noget downforce til at holde 710 hestekræfter plantet i asfalten. Det sørger en hækspoiler i en størrelse, der nok er kriminel i Formel 1, heldigvis for at levere. Ligesom abnorme luftindtag klarer at skovle den ekstra mængde luft ind i gabet på Bimmeren, der er behov for.

SPEEDOMETERET SKAL VÆRE DIGITALT
Inde bag 19″ fælge monteret med dæk i størrelserne 295/30 foran og 325/30 bagtil finder vi keramiske bremseskiver og seks-stemplede kalibre og en gevindundervogn spændt op til bane-lir.

Kabinen er trimmet godt ned til kun det absolut mest nødvendige. De tilbageværende dele er naturligvis udført i kulfiber og betrukket med alcantara i orange syninger.

Så hvor hidsig er GT2 S Hurricane? Tja, G-Power har måtte udskifte det analog speedometer med et digitalt et af slagsen. Ellers ville nålen ikke have en chance for at følge med.

SE OG HØR DET ORANGE UHYRE I GALLERIET HERUNDER

g-power-m3-gt2-s-hurricane-2

Brug pilene til at at bladre frem og tilbage

Smid en kommentar