23.000 km på 19 år: Original Supra Mk IV udbydes til vanvidspris

imageshandler

Hos en Toyota-forhandler i Connecticut, USA, mangler en Toyota Supra Mk.IV fra 1998 en ny ejer. Vedkommende skal dog grave dybt i lommerne

I disse dage er Toyota formentlig ved at lægge sidste hånd på det samarbejde med BMW, der skal afføde en ny Supra ( og en Z4/5 for tyskernes vedkommende). I mellemtiden er det ingen overraskelse, at priserne på de ældre og velholdte modeller  – som denne Mk.IV – tager sig endnu en himmelflugt.

Denne japanske tidslomme med targa-tag er urørt, og står som da den forlod fabrikken hos en forhandler i Connecticut, USA. Eller det vil sige næsten. For det digitale speedometer afslører, at den turboladet rækkesekser har kørt 14.243 miles – eller 23.000 kilometer – på sine 19 år.

Det lave kilometertal afspejler sig i læderkabinen, hvor det ser ud som om, at ingen nogensinde har ’slået røven i sædet’. Selv læderet på gearknob’en ligner, noget som aldrig har været stresset af bilens sekstrins gearkasse.

Stemmer den mekaniske stand overens med den kosmetiske, så burde vi altså her have fat i en snart 20 år gammel bil, som stadig er dugfrisk.

Sidstnævnte omfatter bl.a. fartfølsomt styretøj, automatisk temperaturkontrol og uafhængig firehjuls-affjedring. Alt sammen mere eller mindre hverdags-udstyr i dag, men pænt avanceret i 1998.

NÆRMER SIG NYPRISEN
Men så er der jo lige det der med prisen på grisen. For den smukke, sorte Supra er ikke gratis. Langt fra faktisk.

Nu har en Supra aldrig været billig herhjemme. Nyprisen var med 999.992 kr. blot otte kroner fra at lande på 1 million kroner på danske plader i 1995. Dette eksemplar står til 125.000 dollar, der i dansk mønt kan skal veksles til 832.000 kr. med dagens kurs.

Om nogen vil betale så meget for den gammel japaner er uvist. Men en køber skal ikke nok ikke forvente alt for meget i et eventuelt afslag.

De uspolerede Supra’ere er nemlig en højst eftertragtede vare, der er noget nær umulig at opstøve grundet modellens popularitet både i motorsport og til almindelig gadebrug. 2JZ’eren er nemlig god for meget mere end de 320 hestekræfter, Toyota leverede den med.

Men de findes altså stadig derude.

SE BILEN HERUNDER – TØR DU BYDE PÅ BILEN?

imageshandler (1)

Brug pilene til at at bladre frem og tilbage

Smid en kommentar